2024 - 2025
APS; Inclusió digital; Robòtica educativa; Situacions d’aprenentatge; Escenaris reals.
Es proposa l'ús d'una estratègia formativa en escenaris reals on els estudiants universitaris treballen plegats de forma col·laborativa amb els mestres en exercici, mirant de donar resposta a problemes complexos relacionats amb l'atenció inclusiva de l'alumnat mitjançant l'ús de diverses TD, entre les que destaquem la robòtica educativa (RE). Els mestres i els centres on treballen posen de manifest les seves necessitats que es recullen en forma de propostes per dissenyar i implementar situacions d'E-A amb l'ús dels diversos recursos tecnològics que compten al centre. La resposta a les propostes implica, alhora, el disseny i elaboració de materials educatius digitals inclusius que contemplin els principis del Disseny Universal per l'Aprenentatge. |
Participants
Nom | Centre |
---|---|
Tania Molero-Aranda | Universitat Rovira i Virgili (responsable) |
Cristina Gabriel Vizcarro | Escola Torreforta (coordinadora) |
Nom del centre | Rol |
Escola Torreforta | Centre sol·licitant i coordinador |
Escola Dr. Alberich i Casas | Centre participant |
Escola Marià Fortuny | Centre participant |
Escola L’Antina | Centre participant |
Escola Antoni Roig | Centre participant |
Programa d'ajuts
Ajut Pont per a projectes educatius
Objectius
L'objectiu general que persegueix la proposta és desenvolupar una estratègia formativa en escenaris reals per formar els futurs mestres en inclusió digital mitjançant l'ús de la RE en les situacions d'aprenentatge.
A partir d'aquest, és plantegen els següents objectius específics:
- Analitzar i respondre a les necessitats contextualitzades dels centres educatius de manera que es promogui l'atenció inclusiva de tot l'alumnat mitjançant l'ús de TD.
- Col·laborar amb els centres educatius en la creació d'uns escenaris d'E-A inclusius basats en l'ús de la RE.
- Desenvolupar el nivell de CDD dels futurs mestres per poder oferir oportunitats educatives que afavoreixin la inclusió digital.
Resultats
En procés