Universitat Rovira i Virgili

Per a tothom: tecnologies digitals per fomentar la inclusió educativa

2024 - 2025

APS; Inclusió digital; Robòtica educativa; Situacions d’aprenentatge; Escenaris reals.

Es proposa l'ús d'una estratègia formativa en escenaris reals on els estudiants universitaris treballen plegats de forma col·laborativa amb els mestres en exercici, mirant de donar resposta a problemes complexos relacionats amb l'atenció inclusiva de l'alumnat mitjançant l'ús de diverses TD, entre les que destaquem la robòtica educativa (RE). Els mestres i els centres on treballen posen de manifest les seves necessitats que es recullen en forma de propostes per dissenyar i implementar situacions d'E-A amb l'ús dels diversos recursos tecnològics que compten al centre. La resposta a les propostes implica, alhora, el disseny i elaboració de materials educatius digitals inclusius que contemplin els principis del Disseny Universal per l'Aprenentatge.

Participants

Nom Centre
Tania Molero-Aranda Universitat Rovira i Virgili (responsable)
Cristina Gabriel Vizcarro Escola Torreforta (coordinadora)
Nom del centre Rol
Escola Torreforta Centre sol·licitant i coordinador
Escola Dr. Alberich i Casas Centre participant
Escola Marià Fortuny Centre participant
Escola L’Antina Centre participant
Escola Antoni Roig Centre participant

Programa d'ajuts

Ajut Pont per a projectes educatius

Objectius

L'objectiu general que persegueix la proposta és desenvolupar una estratègia formativa en escenaris reals per formar els futurs mestres en inclusió digital mitjançant l'ús de la RE en les situacions d'aprenentatge.

A partir d'aquest, és plantegen els següents objectius específics:

  1. Analitzar i respondre a les necessitats contextualitzades dels centres educatius de manera que es promogui l'atenció inclusiva de tot l'alumnat mitjançant l'ús de TD.
  2. Col·laborar amb els centres educatius en la creació d'uns escenaris d'E-A inclusius basats en l'ús de la RE.
  3. Desenvolupar el nivell de CDD dels futurs mestres per poder oferir oportunitats educatives que afavoreixin la inclusió digital.

Resultats

En procés