2024 - 2025
Inclusió digital; Intel·ligència artificial; autisme; TDAH.
L'alumnat del batxillerat tecnològic té assolides moltes de les habilitats associades al pensament computacional. En cursos anteriors han treballat les bases del pensament computacional i han pogut provar i utilitzar diferents tecnologies digitals que els han permès desenvolupar aquestes habilitats. No obstant, hi ha un col·lectiu que té més dificultats per assolir aquest repte com l'alumnat amb necessitats educatives especials, com l'autisme (TEA) o el trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat (TDAH). Tot i això, sovint aquests centres no compten amb el personal especialitzat necessari ni amb suficients recursos didàctics per atendre adequadament aquests alumnes. En contraposició, els centres d'educació especial (CEE), com el CEE Sant Rafael, tenen una llarga experiència en la formació del professorat i en l'ús de recursos didàctics específics per a aquest tipus d'alumna.. La finalitat d'aquest projecte és promoure la inclusió digital de l'alumnat amb autisme i TDAH, fomentant l'ús de tecnologies digitals que els permetin millorar la seva autonomia i comunicació. Alhora, es proposa que l'alumnat de batxillerat adopti el rol de creador d'aplicacions que facin ús de la IA com a eina principal. |
Participants
Nom | Centre |
---|---|
Jordi Gavaldà Bernal | La Salle Tarragona (coordinador del projecte i professor de robòtica) |
Meritxell Pérez Martínez | La Salle Tarragona (coordinadora pedagògica) |
Silvia Julià Cañellas | La Salle Tarragona (responsable alumnat amb necessitats educatives especials) |
Mª Teresa Buyó Canals | CEE Sant Rafael (Directora escolar) |
M. del Mar Sendra Vellvè | CEE Sant Rafael |
Albert Guinart Guinjoan | CEE Sant Rafael |
Albert Vilaró Rovira | CEE Sant Rafael |
Carles Gassó Martínez | CEE Sant Rafael |
Eva Salvadó Franch | CEE Sant Rafael |
Vanessa Esteve González | Universitat Rovira i Virgili (responsable). Departament pedagogia URV, Grup de recerca ARGET |
Cristina Valls Bautista | Universitat Rovira i Virgili. Departament pedagogia URV, Grup de recerca ARGET |
Lucía Castro Hernández | Universitat Rovira i Virgili. Departament pedagogia URV, Grup de recerca ARGET |
Anna Borrull Riera | Universitat Rovira i Virgili. Departament pedagogia URV, Grup de recerca ARGET |
Programa d'ajuts
Ajut Pont per a projectes educatius
Objectius
Dissenyar una aplicació basada en intel·ligència artificial per donar suport a estratègies i materials didàctics per alumnat amb autisme i trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat per millorar, d'aquesta manera, la seva inclusió en un centre educatiu i la seva autonomia i comunicació amb altres persones
Resultats
En procés