R2B2020/04
2020 - 2021
Eina tecnològica. Competència Digital, Competència Digital Docent
Durant la darrera dècada s'han publicat diferents marcs de referència internacionals i diferents informes que indiquen que tant la competència digital (CD) com la competència digital docent (CDD) seran fonamentals tant per a la formació com per al desenvolupament professional. En aquest sentit es necessiten eines que facilitin evidències objectives del nivell de desenvolupament d'aquesta. Tot i que diferents organismes internacionals treballen, des de fa temps, en la definició d'uns estàndards no hi ha massa eines desenvolupades per avaluar-les i generar una retroacció quantitativa i qualitativa, flexible per a cada tipus de docent. Tot i que hi ha aplicacions web i d'escriptori que serveixen per dissenyar formularis, no existeix cap altre aplicatiu al mercat que sigui especialment pensat per a l'entorn educatiu, flexible segons les necessitats del destinatari amb el focus a la CDD que doni retracció automàtica dels resultats. A més dels contactes acadèmics també estem en contacte amb altres organitzacions que són potencials usuaris d'aquestes eines. En concret: (1) Administracions públiques:- Dept. d'Educació. Gen. de Catalunya -Dir. General d'Universitats (2) Empreses del sector tecnològic, editorial i educatiu (3) Associacions (4) Organismes Internacionals. |
Participants
Nom | Centre |
---|---|
Mercè Gisbert Cervera | Universitat Rovira i Virgili |
Vanessa Esteve González | Universitat Rovira i Virgili |
Carme Grimalt Álvaro | Universitat Rovira i Virgili |
Jose Luis Lázaro Cantabrana | Universitat Rovira i Virgili |
Mireia Usart Rodríguez | Universitat Rovira i Virgili |
Programa d'ajuts
Fundació URV
Objectius
Es proposa desenvolupar una eina per mesurar aquestes competències, que permeti automatitzar l'avaluació i el retorn d'informació immediat i també una base dades ben estructurada amb totes les garanties de protecció de dades que la llei exigeix, que serveixi per a l'avaluació de la CDD ja validat a Espanya i a Amèrica Llatina i multilingüe. Ens proposem fer informes institucionals o acreditar i certificar el nivell de desenvolupament d'una competència amb finalitats acadèmiques i/o professionals. Aquesta eina permetrà tant fer enquestes, qüestionaris d'auto-percepció com qüestionaris o exàmens d'avaluació de coneixements i competències.
Metodologia
L'aplicatiu està pensat per ser de codi obert i se'n farà la protecció d'aquest amb el suport de la Unitat de Valorització de la URV. Paral·lelament es dipositarà al registre de l' i-DEPOT a la BOIP, com s'ha fet prèviament amb la protecció del coneixement.