2020-1-BE02-KA226-HE-083100
2021 - 2023
Simulació, aprenentatge basat en jocs, soft skilss
ENVISION és un projecte europeu Erasmus + que es va iniciar el març de 2021 i que té dos anys de durada a través del qual es desenvoluparà un joc de simulació virtual que es podrà jugar en línia o fer servir com una eina didàctica complementària a les sessions de simulació clàssiques presencials. Les simulacions virtuals fan ús de pacients estandarditzats que, mitjançant uns clips de vídeo, representen esdeveniments realistes. L'escenari incorpora múltiples punts de decisió en què els estudiants tenen un desafiament sobre les seves competències clíniques i habilitats toves, o soft skills. El projecte té en compte tots els ingredients actius de l'educació per simulació. En aquests dos anys es desenvoluparan dues simulacions o jocs virtuals de simulació, el segon dels quals estarà liderat per investigadores del departament d'infermeria de la URV, - que pertanyen al grup de recerca Infermeria Avançada (CARING)- on existeix una aula de simulació dotada de les tecnologies més noves que permet reproduir situacions reals entre professionals i pacients. A més, les directrius pedagògiques i guies resultants estaran dirigides pel departament de Pedagogia de la URV a través del grup de recerca ARGET. |
Participants
Nom | Centre |
---|---|
Mireia Usart Rodríguez | Universitat Rovira i Virgili |
Leticia Bazo Hernández | Universitat Rovira i Virgili |
Luis Marqués Molías | Universitat Rovira i Virgili |
Adrián Baeza González | Universitat Rovira i Virgili |
Lucía Castro Hernández | Universitat Rovira i Virgili |
Programa d'ajuts
Objectius
Aquest projecte europeu és una aliança de coneixement (Knowledge Alliance) i té quatre objectius concrets:
OI 1. Primera simulació basada en les cures per a pacients del àmbit geriàtric.
OI 2.Segona simulació, liderada per la URV, i que té com a context l'especialitat pediátrica.
OI 3. Creació de solucions tecnològiques en H5P per al disseny i desenvolupament d'aquest tipus de simulacions en línia
OI 4. Elaboració de dues guies pedagògiques, per ajudar tant estudiants com docents a utilitzar el jocs existent com a desenvolupar-ne de nous, segons les seves necessitats d'aprenentatge.
Metodologia
La metodología d'aquest projecte és col·laborativa, de co-creació entre els diferents partners, i amb una perspectiva de disseny iteratiu o per fases. Des del grup de recerca ARGET es farà la validació pedagògica del projecte de manera que els docents, en un futur, puguin crear jocs de diferents disciplines a partir de la metodologia que sorgeixi del projecte. Les investigadores del Departament d'Infermeria elaboraran continguts relacionats amb l'àmbit específic de l'atenció sanitària.
Resultats
Articles
Baeza González, A., Usart Rodríguez, M. and Marqués Molías, L. (2023). An analysis of virtual simulations from the TPACK perspective. Bordón, Revista de Pedagogía, 75(4), 109-134. https://doi.org/10.13042/Bordon.2023.97585
Alegret, N., Usart, M., Valle, A., De la Flor, A. R., Subirana, L., & Valero, R. (2023). Improvement of Teamwork Nontechnical Skills Through Polytrauma Simulation Cases Using the Communication and Teamwork Skills (CATS) Assessment Tool. Journal of Surgical Education. https://doi.org/10.1016/j.jsurg.2023.02.010
Baeza González, Adrián; Usart Rodríguez, Mireia; Marqués Molías, Luis; Bazo Hernández, Leticia; Jiménez Herrera, María. Creación y validación de una guía de uso de simulaciones virtuales en educación superior. Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), 2023, Núm. 6. https://raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/416821
Comunicacions
Participació d'Infermeria URV al I Translational Project Meeting and Learning Training and Teaching Activity (22-26 novembre 2021) dins del projecte ENVISION_Erasmus+ (Gante)
Juntament amb el Departament de Pedagogia de la URV, InfermeriaURV ha presentat el segon Virtual Gaming Simulation (VGS)
IO1- Hello, you must be Flo
Branching Scenario
Debriefing
Knowledge Corner
IO2- Caring off duty
Branching Scenario