INDOC-2023
2023 - 2024
Es vol dissenyar una estratègia que permeti als estudiants d'Educació Infantil i Primària i els d'Arquitectura desenvolupar competències de presa de decisions en contextos complexos, combinant enfocaments pedagògics, arquitectònics i tecnològics per al disseny de les escoles del futur. |
Participants
Nom | Centre |
---|---|
Mariona Genís Vinyals | Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA). URV |
Roger Miralles Jori | Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA). URV |
Albert Samper Sosa | Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA). URV |
Ignasi Pagés Arjona | Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA). URV |
Cèlia Mallafré Balcells | Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA). URV |
Júlia Valero Macip | Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA). URV |
Agustí Costa Jover | Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA). URV |
Sergio Coll Pla | Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA). URV |
David Moreno Garcia | Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA). URV |
Mercè Gisbert Cervera | Facultat de Ciències de l'Educació i la Psicologia (FCEP). Departament de Pedagogia. URV |
José Luís Lázaro Cantabrana | Facultat de Ciències de l'Educació i la Psicologia (FCEP). Departament de Pedagogia. URV |
Ramón Palau Martín | Facultat de Ciències de l'Educació i la Psicologia (FCEP). Departament de Pedagogia. URV |
Josep Holgado Garcia | Facultat de Ciències de l'Educació i la Psicologia (FCEP). Departament de Pedagogia. URV |
Vanessa Esteve González | Facultat de Ciències de l'Educació i la Psicologia (FCEP). Departament de Pedagogia. URV |
Lucía Castro Hernández | Facultat de Ciències de l'Educació i la Psicologia (FCEP). Departament de Pedagogia. URV |
Tania Molero Aranda | Facultat de Ciències de l'Educació i la Psicologia (FCEP). Departament de Pedagogia. URV |
Iván Sanz Benito | Facultat de Ciències de l'Educació i la Psicologia (FCEP). Departament de Pedagogia. URV |
Marta Queralt Romero | Facultat de Ciències de l'Educació i la Psicologia (FCEP). Departament de Pedagogia. URV |
Jordi Duch Gavaldà | Escola Tècnica Superior d'Enginyeria (ETSE) - Departament d'Enginyeria i Matemàtiques. URV |
Antoni Martínez Ballesté | Escola Tècnica Superior d'Enginyeria (ETSE) - Departament d'Enginyeria i Matemàtiques. URV |
Elena Figueroa Cabrera | Escola Tècnica Superior d'Enginyeria (ETSE) - Departament d'Enginyeria i Matemàtiques. URV |
Objectius
Aquest projecte preten la configuració d'un escenari d'aprenentatge conjunt per al disseny de les escoles i centres formatius del futur per treballar conjuntament el disseny pedagògic i l'arquitectònic d'aquests institucions.
- Definir una estratègia d'innovació docent amb la triple mirada interdisciplinària: pedagògica, arquitectònica i tecnològica per al disseny d'escenaris formatius.
- Dissenyar i desenvolupar un escenari presencial per al desenvolupament de metodologies docents innovadores amb l'ús de les tecnologies digitals.
- Afavorir el procés d'aprenentatge de l'alumne des d'una perspectiva interdisciplinària (pedagògica, arquitectònica i tecnològica) per desenvolupar competències professionals orientades a resoldre problemes i situacions complexes.
Metodologia
Resultats
Vídeos:
Comunicacions:
- Gisbert-Cervera, M. & Genís-Vinyals, M. (2024). Nous Escenaris per a l'aprenentatge i la innovació docent. Presentació i intercanvi de resultats parcials dels projectes INDOC 23-24. (Oral presentation). Jornada d'innovació docent de la URV. JORNADA D'INNOVACIÓ DOCENT DE LA URV. Institut de Ciències de l'Educació, Universitat Rovira i Virgili.
- Genís-Vinyals, M, Gisbert-Cervera, M., Castro-Hernández, L., & Pagès-Arjona, I. (2024). Talleres interdisciplinares de diseño de espacio educativo con técnicas analógicas y digitales. En JIDA'24. XII Jornadas sobre Innovación Docente en Arquitectura (pp. 335-351). https://doi.org/10.5821/jida.2024.13263