Universitat Rovira i Virgili

Nous espais per a l'aprenentatge i la innovació docent

INDOC-2023
2023 - 2024
Es vol dissenyar una estratègia que permeti als estudiants d'Educació Infantil i Primària i els d'Arquitectura
desenvolupar competències de presa de decisions en contextos complexos, combinant enfocaments pedagògics, arquitectònics i tecnològics per al disseny de les escoles del futur.

Participants

Nom Centre
Mariona Genís Vinyals Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA). URV
Roger Miralles Jori Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA). URV
Albert Samper Sosa Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA). URV
Ignasi Pagés Arjona Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA). URV
Cèlia Mallafré Balcells Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA). URV
Júlia Valero Macip Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA). URV
Agustí Costa Jover Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA). URV
Sergio Coll Pla Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA). URV
David Moreno Garcia Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA). URV
Mercè Gisbert Cervera Facultat de Ciències de l'Educació i la Psicologia (FCEP). Departament de Pedagogia. URV
José Luís Lázaro Cantabrana Facultat de Ciències de l'Educació i la Psicologia (FCEP). Departament de Pedagogia. URV
Ramón Palau Martín Facultat de Ciències de l'Educació i la Psicologia (FCEP). Departament de Pedagogia. URV
Josep Holgado Garcia Facultat de Ciències de l'Educació i la Psicologia (FCEP). Departament de Pedagogia. URV
Vanessa Esteve González Facultat de Ciències de l'Educació i la Psicologia (FCEP). Departament de Pedagogia. URV
Lucía Castro Hernández Facultat de Ciències de l'Educació i la Psicologia (FCEP). Departament de Pedagogia. URV
Tania Molero Aranda Facultat de Ciències de l'Educació i la Psicologia (FCEP). Departament de Pedagogia. URV
Iván Sanz Benito Facultat de Ciències de l'Educació i la Psicologia (FCEP). Departament de Pedagogia. URV
Marta Queralt Romero Facultat de Ciències de l'Educació i la Psicologia (FCEP). Departament de Pedagogia. URV
Jordi Duch Gavaldà Escola Tècnica Superior d'Enginyeria (ETSE) - Departament d'Enginyeria i Matemàtiques. URV
Antoni Martínez Ballesté Escola Tècnica Superior d'Enginyeria (ETSE) - Departament d'Enginyeria i Matemàtiques. URV
Elena Figueroa Cabrera Escola Tècnica Superior d'Enginyeria (ETSE) - Departament d'Enginyeria i Matemàtiques. URV

Objectius

Aquest projecte preten la configuració d'un escenari d'aprenentatge conjunt per al disseny de les escoles i centres formatius del futur per treballar conjuntament el disseny pedagògic i l'arquitectònic d'aquests institucions.

  1. Definir una estratègia d'innovació docent amb la triple mirada interdisciplinària: pedagògica, arquitectònica i tecnològica per al disseny d'escenaris formatius.
  2. Dissenyar i desenvolupar un escenari presencial per al desenvolupament de metodologies docents innovadores amb l'ús de les tecnologies digitals.
  3. Afavorir el procés d'aprenentatge de l'alumne des d'una perspectiva interdisciplinària (pedagògica, arquitectònica i tecnològica) per desenvolupar competències professionals orientades a resoldre problemes i situacions complexes.

Metodologia

Resultats

Vídeos:

Comunicacions:

  • Gisbert-Cervera, M. & Genís-Vinyals, M. (2024). Nous Escenaris per a l'aprenentatge i la innovació docent. Presentació i intercanvi de resultats parcials dels projectes INDOC 23-24. (Oral presentation). Jornada d'innovació docent de la URV. JORNADA D'INNOVACIÓ DOCENT DE LA URV. Institut de Ciències de l'Educació, Universitat Rovira i Virgili.
  • Genís-Vinyals, M, Gisbert-Cervera, M., Castro-Hernández, L., & Pagès-Arjona, I. (2024). Talleres interdisciplinares de diseño de espacio educativo con técnicas analógicas y digitales. En JIDA'24. XII Jornadas sobre Innovación Docente en Arquitectura (pp. 335-351). https://doi.org/10.5821/jida.2024.13263