2017 - 2019
Millorar el rendiment de l’alumnat introduint-hi les TIC en el procés
En el present projecte es pretén introduir un instrument d'auto-avaluació amb suport digital (aplicació Socrative) com a element d'innovació docent en l'assignatura de Dificultats d'Aprenentatge i Trastorns del Desenvolupament que s'imparteix en 3 graus d'Educació. L'objectiu principal és millorar el rendiment de l'alumnat a l'assignatura, així com introduir les TIC com un element innovador dins del procés didàctic i motivar l'atenció i la participació a l'aula. Amb aquest propòsit, es planteja que els alumnes responguin un seguit de qüestions breus sobre els continguts treballats a classe de manera continuada durant l'assignatura. S'espera que aquesta metodologia promogui una millora en el rendiment dels estudiants que realitzen les auto-avaluacions, en comparació amb els resultats obtinguts en cursos anteriors. Aquesta eina promou una major interacció professorat-alumnat, així com una major atenció i motivació per part de l'estudiant. També s'espera que la satisfacció de l'estudiant amb la proposta d'innovació docent sigui elevada. |
Participants
Nom | Centre |
---|---|
Alexandra Cosi Muñoz | Dept. Psicologia (URV) |
Mireia Calvo Monné | Dept. Psicologia (URV) |
José L. Lázaro Cantabrana | Dept. Psicologia (URV) |
Sílvia Molina Roldán | Dept. Psicologia (URV) |
Paula Morales Hidalgo | Dept. Psicologia (URV) |
Núria Voltas Moreso | Dept. Psicologia (URV) |
Programa d'ajuts
Ajuts Innovació docent ICE URV 2017
Objectius
Objectiu general (OG) 1: Millorar el rendiment de l'alumnat a l'assignatura Dificultats d'Aprenentatge i Trastorns del Desenvolupament.
Objectius específics (OE):
- OE 1: Augmentar l'auto-percepció de competència i reduir l'ansietat associada a la situació avaluativa.
- OE 2: Desenvolupar la competència de l'estudiant per gestionar el seu propi aprenentatge.
- OG 2: Introduir les TIC com a element innovador dins del procés didàctic
- OE 3: Introduir les TIC com a eina docent per promoure l'auto-avaluació continuada.
- OE 4: Promoure la interacció professor-alumne.
- OG 3: Motivar l'atenció i la participació a les classes per part de l'alumnat.
Resultats
Cosi, A., Voltas, N., Lázaro- Cantabrana, J.L., Morales, P., Calvo, M. y Molina, S. & Quiroga, M.A. (2020). Formative assessment at university through digital technology tools. Profesorado, revista de currículum y formación del profesorado, 24(1), 164-183. DOI: 10.30827/profesorado.v24i1.9314