Universitat Rovira i Virgili

Concedits ajuts per a tres projectes educatius que desenvoluparem conjuntament amb diversos centres educatius

Projectes de transferència

Es tracta dels Ajuts Pont, atorgats pel Consell Social i l’Institut de Ciències de l’Educació de la URV per impulsar la innovació conjunta entre la comunitat universitària i la resta del sistema educatiu

El Consell Social i l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat Rovira i Virgili han concedit, per onzè any consecutiu, els Ajuts Pont per a projectes educatius innovadors fruit de la transferència de coneixement entre la comunitat universitària i la resta del sistema educatiu. Les últimes tecnologies, especialment la intel·ligència artificial, el medi ambient i la inclusió social són alguns dels temes dels vuit projectes distingits, que es desenvoluparan al llarg d'aquest curs. Aquesta convocatòria té per objectiu visibilitzar i impulsar la col·laboració entre el professorat de la URV i els docents de l'ensenyament infantil, primari i secundari.

Centre coordinador: La Salle Tarragona. Coordinador: Jordi Gavaldà Bernal.
Participants del grup ARGET (URV): Vanessa Esteve, Cristina Valls, Lucía Castro i Anna Borrull.

La Salle Tarragona coordina un projecte amb el qual es pretén dissenyar una aplicació basada en la intel·ligència artificial per donar suport a estratègies i materials didàctics per a alumnes amb autisme i trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat. La idea és que aquest alumnat millori la inclusió en el centre educatiu, l'autonomia i la comunicació amb les altres persones.

Centre coordinador: Escola Sant Jordi. Coordinadora: Elena Vercher Ribis.
Participants del grup ARGET (URV): Josep Holgado.

Detectius de l'oceà" és el nom del projecte coordinat per l'Escola Sant Jordi de l'Ametlla de Mar, que té per objectiu principal desenvolupar un model d'aprenentatge automàtic per classificar diferents tipus de residus marins. Implica la col·laboració de diferents grups d'edat per recopilar imatges de residus marins, utilitzar un model de classificació d'imatges, visualitzar les dades recollides de manera creativa i, finalment, crear una obra d'art per denunciar la contaminació marina.

Centre coordinador: Escola Torreforta. Coordinadora: Cristina Gabriel Vizcarro.
Participants del grup ARGET (URV): Tania Molero-Aranda.

Fomentar la inclusió educativa mitjançant les tecnologies digitals. Aquest és l'objectiu del projecte coordinat per l'Escola Torreforta, que desenvoluparà una estratègia formativa en escenaris reals per formar els futurs mestres en inclusió digital a través de l'ús de la robòtica educativa en les situacions d'aprenentatge.

Ajuts Pont, atorgats per:

Elements relacionats

Compartir

  • Twitter
  • Google+
  • Facebook
  • Linkedin

Pujar

Imatge promocional amb els tres logos dels projectes Pont concedits pel curs 2024-25.