Mercè Gisbert i Mireia Usart col·laboren com expertes vinculades a dos projectes FONDECYT
La institució d'acollida ha estat la Universidad de la Frontera, a Xile.
Entre el 4 i l'11 d'octubre de 2024, el Departament d'Educació de la Facultat d'Educació, Ciències Socials i Humanitats de la Universidad de la Frontera (UFRO) va rebre a Mercè Gisbert i Mireia Usart com a destacades acadèmiques i expertes en tecnologia educativa de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, amb les que van compartir la seva experiència amb acadèmiques i acadèmics de la UFRO a través de la xerrada: "Investigar e innovar en la era digital: aportaciones a la formación del profesorado desde la tecnología educativa".
D'esquerra a dreta; Dra. Miriam León, Dra. Mireia Usart, Dra. Mercè Gisbert i Dr. Cristian Cerda en la UFRO.
Durant la seva visita, van explorar l'efectivitat de les tecnologies digitals en diferents contextos educatius, incloent-hi el Col·legi Montessori: Es van enfocar en les evidències de la seva efectivitat i com s'incorporen aquestes tecnologies en un ambient urbà i, el Col·legi Antumalal: Van analitzar l'impacte en un establiment rural i van descobrir oportunitats per a millorar l'educació.
Mercè Gisbert i Mireia Usart en el Colegio Montessori de Chile, presentant evidències de l’efectivitat de les tecnologies digitals.
A més, van oferir tallers dirigits a equips directius i acadèmics formadors del professorat, on van abordar les oportunitats i riscos de l'ús de tecnologies digitals en la formació inicial docent i van oferir un seguit de recomanacions per a assegurar que aquesta transformació digital beneficiï a tots els involucrats.
Cal assenyalar que, aquesta visita va ser part del projecte FONDECYT Regular N°1240154 denominat: "Prácticas educativas basadas en tecnologías digitales de académicos vinculados a formación inicial docente que desarrollan competencias digitales con propósitos académicos". Investigador principal: Dr. Cristian Cerda.
I, del projecte FONDECYT d'Iniciació N°11230683 titulat "Factores que favorecen el uso académico de tecnologías digitales de estudiantes de pedagogía articulados en una propuesta de intervención pedagógica en la formación inicial docente" Investigadora principal: Dra. Miriam León.