Participem a la Jornada d’Innovació Docent de la URV

El grup de recerca ARGET presenta diversos projectes

Mercè Gisbert i Mariona Genís van presentar "Nous escenaris per a l'aprenentatge i la innovació docent" un projecte interdisciplinari que vol dissenyar una estratègia que permeti als estudiants d'Educació Infantil i Primària i els d'Arquitectura desenvolupar competències de presa de decisions en contextos complexos, combinant enfocaments pedagògics, arquitectònics i tecnològics per al disseny de les escoles del futur.

Mercè Gisbert i Mariona Genís durant la presentació del projecte "Nous escenaris per a l'aprenentatge i la innovació docent"

Tania Molero va presentar el Projecte PONT "Per a tothom: disseny de materials educatius digitals accessibles".

La proposta busca desenvolupar una estratègia formativa en escenaris reals per a la inclusió digital dels futurs mestres com a part de la Competència Digital Docent. Els objectius específics inclouen analitzar i respondre a les necessitats dels centres educatius per promoure l'atenció inclusiva, col·laborar en la creació d'escenaris d'E-A inclusius i desenvolupar el nivell de CDD dels futurs mestres per oferir oportunitats educatives que fomentin la inclusió digital. Centre coordinador del projecte: Escola Torreforta.

Imatge de la portada de la presentació de Tania Molero

Durant la Jornada d'Innovació Docent de la URV Luis Marqués també va presentar els resultats del grup de treball de bones pràctiques de la Xarxa d'Innovacions metodològiques amb aplicació de la intel·ligència artificial.

Aquesta xarxa se centra a explorar les possibilitats de la intel·ligència artificial (IA) en l'àmbit de la docència. Els àmbits d'aplicació de la IA inclouen la personalització de l'aprenentatge, utilitzant la IA per adaptar els materials i les activitats a les necessitats individuals dels estudiants; la tutoria automàtica, desenvolupant sistemes que puguin oferir suport als estudiants de manera automatitzada; i l'avaluació automatitzada, fent servir algoritmes per avaluar tasques i exàmens. A més, s'ocupa de l'anàlisi de dades d'aprenentatge, examinant dades per identificar tendències i oportunitats de millora, i de la integració metodològica d'eines variades, explorant com la IA pot millorar l'ensenyament i l'aprenentatge a través de diferents formats com text, àudio, imatge i vídeo. L'intercanvi d'experiències en aquesta xarxa permetrà dissenyar accions de formació per a altres membres del professorat i connectar-se amb altres xarxes d'universitats i etapes educatives.

Luis Marqués exposa els resultats del grup de treball de bones pràctiques de la Xarxa d'Innovacions metodològiques amb IA

Cartell de la Jornada d’Innovació Docent de la URV 2024