Vermut de la Cultura: ‘Eines de la Intel·ligència Artificial en l’àmbit de la cultura’

Fundació Carulla (C/ dels Almogàvers, 214, 08018 Barcelona)

La intel·ligència artificial és una tecnologia emergent que està revolucionant nombrosos sectors, i el món de la cultura no és una excepció. La seva aplicació en aquest camp és diversa i abasta des de la creació artística fins a la gestió del patrimoni cultural, passant per la personalització de l'experiència cultural dels usuaris. En un context dinàmic que ens obliga a actualitzar-nos constantment, és essencial explorar i debatre les potencialitats i els reptes que la IA suposa per a les fundacions culturals.

Amb aquest objectiu, el proper 17 de setembre us convidem a una nova edició del "Vermut de la Cultura", organitzada per la Comissió de Cultura de la CCF, una sessió que tindrà lloc a la seu de la Fundació Carulla. Sota el títol, 'Eines de la Intel·ligència Artificial en l'àmbit de la cultura', les fundacions podreu descobrir com les tecnologies d'aprenentatge automàtic, processament del llenguatge natural i la creació d'imatges i algoritmes poden influir en la manera com produïm i consumim cultura, així com algunes de les seves principals aplicacions.

Per fer-ho, comptarem amb el coneixement i l'experiència de Mercè Gisbert, doctora en Ciències de l'Educació per la Universitat de Barcelona i Catedràtica de Tecnologia Educativa del Departament de Pedagogia de la URV. Aquesta sessió serà una oportunitat per conèixer de primera mà les potencialitats de la intel·ligència artificial aplicades a la cultura, alhora que debatem també sobre els límits, els reptes i les precaucions que cal tenir en compte en la seva aplicació.

Us convidem a assistir al "Vermut de la Cultura" per aprendre, reflexionar i inspirar-nos, així com per compartir experiències i establir sinergies amb altres entitats del sector. Us hi esperem!

• 12.00 h. Recepció i acreditació d'assistents
  • 12.10 h. Benvinguda: Coordinadora Catalana de Fundacions i Fundació Carulla.
  • 12.15 h. Presentació 'Eines de la Intel·ligència Artificial en l'àmbit de la cultura'
    • Mercè Gisbert, doctora en Ciències de l'Educació per la Universitat de Barcelona i Catedràtica de Tecnologia Educativa del Departament de Pedagogia de la URV
  • 12.45 h. Torn obert de preguntes
  • 13.00 h. Vermut networking